Produkty rolne wysokiej jakości
Zrównoważony rozwój w koszyku na zakupy
Jeśli przywiązujesz wagę do ekologicznej, regionalnej żywności, produkty rolne wysokiej jakości marki „Roter Hahn” są właśnie dla Ciebie. Są one nie tylko gwarancją wyśmienitego smaku, ale także chronią środowisko.
Jeśli przywiązujesz wagę do ekologicznej, regionalnej żywności, produkty rolne wysokiej jakości marki „Roter Hahn” są właśnie dla Ciebie. Są one nie tylko gwarancją wyśmienitego smaku, ale także chronią środowisko.
Produkty wysokiej jakości marki „Roter Hahn”, wytwarzane z poszanowaniem środowiska i przewożone na krótkich odległościach, to rozważne rolnictwo regionalne. Cechy te są wyróżnikiem zrównoważonych produktów spożywczych. Ale co tak właściwie oznacza zrównoważony rozwój produkcji rolnej?
Trzy filary zrównoważonego rozwoju
Pod pojęciem zrównoważonego rozwoju rozumiemy myślenie i działanie w długiej perspektywie, którego celem jest zaspokajanie naszych dzisiejszych potrzeb bez pozbawiania przyszłych pokoleń środków do życia. Pojęcie „zrównoważony rozwój” było początkowo używane w leśnictwie. Hans Carl Carlowitz już w 1713 roku opowiadał się za tym, żeby wycinać tylko tyle drzew, ile może w to miejsce urosnąć. Z zasobami należy zatem postępować odpowiedzialnie, w sposób przyjazny dla środowiska i społecznie właściwy. Do tych wartości dużą wagę przykładają też lokalni sprzedawcy spod marki „Roter Hahn”. Wytwarzając swoje produkty wysokiej jakości opierają się na trzech filarach zrównoważonego rozwoju: ekologii, ekonomii i kwestiach społecznych.
Ekologia
Już podczas uprawy producenci zwracają uwagę na ekologiczne metody i wytwarzają swoje produkty zgodnie z najlepszą wiedzą i przekonaniem. Sezonowo zbierają surowce, a następnie nieinwazyjnie przetwarzają je na produkty wysokiej jakości.
Ponadto droga naszych wysokiej jakości produktów marki „Roter Hahn” od producenta do konsumenta jest nie tylko uczciwa i przejrzysta, ale też gwarantuje ochronę środowiska i klimatu dzięki transportowi na krótkich odległościach z niskim śladem węglowym. Lokalni sprzedawcy oferują zatem w ramach marki „Roter Hahn” ekologiczne i zdrowe produkty spożywcze, zapewniając jednocześnie biologiczną różnorodność, zachowanie krajobrazu oraz zdrowe środowisko naturalne.
Ekonomia
Regionalny obieg produktów wspiera rodzinne gospodarstwa rolne w Południowym Tyrolu, przyczyniając się w ten sposób do zachowania rolnictwa opartego na małych gospodarstwach i regionalnej różnorodności.
Lokalni sprzedawcy zrzeszeni pod marką „Roter Hahn” otrzymują za swoje produkty wysokiej jakości cenę, jakiej potrzebują do zapewnienia sobie egzystencji. Dzięki temu zyskują podstawy przetrwania gospodarstwa nie tylko dla siebie, ale także dla swoich dzieci. Lokalna sprzedaż bezpośrednia pozwala im osiągnąć maksymalną wartość dodaną w gospodarstwie bez potrzeby zastanawiania się nad dodatkowym zajęciem. Mogą zatem w pełni skoncentrować się na jakości swoich produktów. Poza tym wnoszą swoją wartość do turystyki Południowego Tyrolu. Goście kochają wyjątkowe i prawdziwe produkty rolne prosto z gospodarstwa. Chętnie zabierają też jakiś produkt na pamiątkę swojego urlopu, by cieszyć się nim później w domu.
Kwestie społeczne
Gospodarstwa rolne są prowadzone rodzinnie – każdy członek rodziny pomaga w wytwarzaniu wysokiej jakości produktów. Kiedy rodziny te stoją później na targu i z dumą prezentują swoje produkty, fachowym rozmowom z innymi lokalnymi sprzedawcami nie ma końca. Wzmacnia to nie tylko więzi w samych rodzinach rolników, ale też wymianę informacji, motywację i różnorodność wśród gospodarstw rolnych. Poza tym w wielu przypadkach to gospodyni przejmuje kluczową rolę w sprzedaży bezpośredniej. Gospodynie szczycące się swoimi umiejętnościami w zakresie produkcji i sprzedaży dowartościowują rolę kobiety w rolnictwie. Nieważne jednak, czy produkty zostały wytworzone przez gospodynię czy gospodarza – poprzez bezpośredni kontakt z konsumentem zyskują uznanie za swoją pracę, jakiego nie odczuliby w przypadku innej formy sprzedaży. Wzmacnia to w dużym stopniu wiarę producentów w siebie, dając im impuls do dalszego działania i radość z wytwarzania tylko najwyżej jakości produktów.
Zrównoważone produkty
Na ile zrównoważona jest marka „Roter Hahn”?
Wyszukiwanie gospodarstw
Wysokiej jakości produkty od rolnika
- Speiseeis
- Fruchtsirup
- Fruchtaufstriche
- Fruchtaufstriche
- Fruchtsirup
- Brot, Nudeln & Getreide
- ...
- Soßen & Eingelegtes
- Speck & Würste
- ciasto do pizzy
- Fruchtsäfte
- Wein
- Glühapfel
- Südtiroler Lagrein Riserva DOC
- ...
- JPK Rosé
- Fruchtsäfte
- Franklin Mitterberg Weiss IGT
- Glühtraube
- Fruchtaufstriche
- Käse & Milchprodukte
- Destillate
- Käse & Milchprodukte